17/03/2014

Percaya

Bagaimana kau pasti Tuhan itu ada?

Kau pernah lihat atau dengar?

Kalau ada orang yang menyuruh kau buktikan kewujudan Tuhan, aku tahu kau takkan mampu. Apa kau boleh lakukan hanyalah berhujah dengan kata-kata dari bibir kau. Yang sudah terlampau merekah dek bertasbih pada entah si(apa) yang kau sendiri tak pernah jumpa. Macam orang gila kan? Kau gila. Aku gila. Kita semua gila.

Aku pernah dengar kata orang, orang hebat, siapa dia aku lupa (kiranya kurang hebat sikitlah daripada orang yang aku sentiasa ingat), apa-apa pun orang 'hebat' tu kata, "Agama hanyalah ciptaan manusia untuk mengekang kehidupan."

Sebenarnya, bukan semua soalan orang perlu dijawab. Hanya soalan yang lahir dari hati kau je.

Sekarang, cuba lahirkan persoalan ini dan semat betul-betul dalam hati.

"Kau percayakan Tuhan?"


Sumber : Google

No comments:

Post a Comment

Blogger Wordpress Gadgets