11/09/2013

Makan [1]

Lepas tengok video dekat Youtube, aku bukak Facebook.

Aku scroll.
Dan aku scroll lagi.

Tiba-tiba ternampak post seorang sahabat. Dia tuju untuk freshie Jordan.

Dia kata, "Makanan itu tak perlu dibayar dengan keahlian".

Aku sentap. Okay, bukan sentap sangat pun. Aku cuma teringat.

* * *


Masa dulu-dulu dekat INTEC, selalu ada orang datang lawat-lawat. Banyak kali je dengar orang cakap, "Ada senior aku dari Jordan datang ajak bla bla bla".

Dalam hati aku balas

Untunglah ada senior... 

Jeles. Hahah.

Diorang tak pernah ajak sangat pun. Aku jenis malas amik peduli. Kalau kau ajak, aku datang. Kalau tak, aku buat bodoh. Takkan nak jadi datang tak diundang, pulang tak berhantar. Hah, amik kau peribahasa.

Nak dijadikan cerita, sampailah satu saat tu ada budak ajak. Katanya ada senior ajak makan-makan dekat Intec. Aku pergi jelah. Makan-makan kot. Tapi sebelum makan-makan, kitorang kena ajak borak dekat Pusat Islam (nama gempak, masjid je sebenarnya pun). Mula-mula borak ikut kumpulan kecik. Aku main join je ada sorang abang spec (dan badan) besar. Hahah. Sempoi gila. Tapi lepas tu bergabung pulak group borak ni. Buat bulatan, taaruf pastu senior-senior lain yang ada pun cerita gak pasal Jordan. Apa kitorang soal, semua diorang jawab.



Pusat Islam Intec UiTM
Source : Google


Dan lepas tu makan. Nasi lauk apa pun aku lupa. Tapi budak bajet nak jadi budak uni sejati yang jimat-jimat. Suka kot makan percuma (siapa tak?). Nyum nyum!

Bersambung...

[Makan 2]
[Makan 3]



No comments:

Post a Comment

Blogger Wordpress Gadgets